Varukorgen

Varukorgen är tom

Visa undermenyn (klicka)

Dölj undermenyn (klicka)

Vår Facebook

Regelfrågan - Blir det plikt om jag slår mellan benen?

Kanske vill du trixa eller så finns det något läge på banan där det lämpar sig att ställa sig över bollen med bägge fötterna på en sidan. Frågan är om det blir plikt pga detta?

Titta på videos under rond

I detta fallet ser det ut som ett missat inspel som hamnat precis utanför greenen. Frågan är om spelaren här har en parputt efter slaget eller om reglerna har något att säga om det hela.

Har spelaren här hittat nya sätter att dominera i närspelet eller hur många slag blir det av detta?

Tryck för att se svar!!