Kontakta oss

Kontakta oss om du har frågor eller har ett ärende att ta upp med vår kundtjänst. Vi kan hjälpa dig med returer, reklamationer och produktfrågor etc. Vi har endast kundtjänst via e-post och EJ via telefon, så hör av dig genom att skriva ett meddelande så kommer vi att svara så snart vi bara kan!

Börja gärna med att kolla igenom vår korta FAQ här nedan och att läsa vår köpinformation / villkor för att se om svaret finns där.

Retur och reklamation

Ifall du vill reklamera en produkt krävs det att du kontaktar oss genom att skicka ett meddelande. Skriv då med ditt beställningsnummer, så att vi vet vilken beställning det gäller samt beskriv problemet. Skicka med bilder om detta kan bevisa felet.

Du kan skicka tillbaka din vanliga retur inom 14 dagar, utan att kontakta oss först, men se till att skriva med ordernummer på / i returen så att vi kan identifiera vilken beställning som det gäller. Annars tar det längre tid för oss att hantera ärendet. Vid en vanlig retur står du själv för returfrakten!

Vanliga frågor (FAQ)

Se om svaret på din fråga finns här:

Hur snabbt levereras min beställning?

Vanligen skickas en beställning vardagen efter att den är lagd, med lite tur även samma dag om du har beställt på morgonen. Det tar sedan några dagar med postgången. Detta innebär att du normalt har din beställning inom 1-3 vardagar.

I de fall du har beställt något stor / tungt eller ovanligt dyrt så kan vi skicka detta i ett paket, vilket ibland kommer till en postombud och måste hämtas ut. Det kan då ta en extra dag innan du får avisering om det.

Vad är skillnaden på ånger och reklamation?

Retur

Du har alltid rätt att ångra ditt köp och vi er bjuder 14 dagars ångerrätt, i enlighet med Konsumentköplagen. Om du inte vill ha det som du har beställt kan du bara skicka tillbaka det till oss igen, samt meddela oss att du returnerar din beställning.

Du betalar själv returfrakten när du ångrar ditt köp. Om du skulle ångra ditt köp tidigt, innan du har fått hem beställningen, så måste du avbeställa innan vi har hunnit hantera / skicka din beställning. Om du avbeställer efter detta kan du endast ångra genom att vänta tills varan har kommit hem till dig och sedan skicka tillbaka den till oss.

En retur är endast godkänd om den är i sin originalförpackning, hel, ren och oanvänd. Likadan som när du fick den med andra ord. Vi godkänner returen när den kommer till oss om den uppfyller kraven.

Reklamation

En reklamation gör du om något inte stämmer med din beställning. Om varan är trasig eller inte fungerar som den ska, om vi har skickat fel produkt / fel färg eller modell etc.

När du reklamerar får du beskriva felet (gärna skicka med bilder osv) så att vi kan se vad som är fel. I vissa fall kommer vi behöva få varan i retur för att kunna bedöma reklamationen. I de fallen får du skicka tillbaka den och om reklamationen godkänns så står vi för returfrakten.

Om reklamationen blir godkänd kan du få en ny produkt skickad som ersättning eller pengarna tillbaka. Beroende på vad vi säger kan du antingen få behålla den felaktiga produkten eller skicka tillbaka den till oss.

Det har gått mer än tre dagar och min beställning har inte kommit?

Ibland tar det posten någon dag mer än vanligt att leverera. Vänta gärna en eller två dagar extra innan du hör av dig för att försäkra dig om att det inte bara var lite långsam postgång eller beror på att posten delas ut endast varannan dag.

Om du funderar på att kontakta oss kan du också med fördel vänta tills efter att posten har varit hos dig den aktuella dagen. Det är inte ovanligt att folk hör av sig för att sedan inse att posten kom med beställningen lite senare samma dag!

Om det ändå verkar som att beställningen inte kommer komma så kan det vara ett antal saker som har gått snett. Du kan börja med att kontrollera din egen leveransadress och information, såsom mobilnummer. Har du skrivit fel adress så får du kontakta oss, så ska vi försöka lösa detta!

Då ett paket kommer till utlämningsställe behövs mailadress och / eller mobilnummer för avisering och du kanske bara inte har fått eller har missat din avisering. Kolla mailen och se att ditt telefonnummer stämmer osv.

Om du inte har fått ditt paket och det inte har kommit inom rimlig tid så ska du höra av dig till oss, så ska vi lösa det. Antingen kan vi då skicka ut ett nytt paket till dig med dina varor eller i värsta fall återbetala dina pengar. I vilket fall ska du inte oroa dig, för vi löser det på något sätt!

Kan jag se var mitt paket är just nu?

Vi skickar vanligen alla beställningar inom 24 timmar, på vardagar. Om du nyligen beställt eller om du beställde på en helgdag / röd dag så kanske vi inte har hunnit hantera din order ännu. Men det troliga är att vi redan har skickat ut den.

I de flesta fall skickar vi våra försändelser med vanliga ospårbara paket / brev med PostNord och därför kan vi inte se exakt var ett paket är efter att det har skickats ut. Ifall vi skickar spårbart, vilket vi gör med lite större och dyrare beställningar, så skickar vi vanligen med ett kolli-nr och då kan man spåra försändelsen själv via PostNords hemsida.

Stora (volymmässigt) eller dyra paket kan skickas så att de hamnar hos ett ombud och måste hämtas ut. Om ditt paket borde ha kommit fram vid det här laget så kan det tänkas att det helt enkelt finns hos ombudet. Antingen kan du då ha fått en avisering om att hämta ut det eller så kommer den troligen inom kort.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse

Du ska få en orderbekräftelse via e-post direkt efter att din beställning är lagd. Kolla på den mailadress du använde när du la din beställning. Har du inte fått någon sådan är det allra vanligt att man har råkat skriva fel i sin mailadress, så gå in på din kontosida och se efter att den stämmer.

Om det skulle vara så att mailadressen inte stämmer kan du kontakta oss och säga till, så ska vi lägga in korrekt mail och skicka ut din orderbekräftelse igen.

Ditt användarnamn när du ska logga in på ditt konto hos oss är den första delen av din mailadress, det som kommer innan @. Lösenordet bör du själv ha fått välja när du registrerade dig.

Ifall du har skrivit fel mailadress och därmed inte kan logga in – kontakta oss och berätta vad du heter och vad du har beställt samt vid vilken tidpunkt så ska vi leta reda på din order och ditt konto och lösa det åt dig!

Kan jag avbryta eller ändra i min beställning?

Det kan gå att avbryta eller ändra i en beställning, men bara om det görs i tid. Det går om vi inte har hunnit hantera / skicka iväg din beställning ännu. Om du kontaktar oss kort efter att du beställde bör det gå bra. Om du la beställningen under helgen / röd dag så har du även extra tid på dig innan vi skickar ut den.

Kontakta oss så fort som möjligt om du upptäcker att du har gjort ett misstag och vill avbryta ordern eller ändra något. Se till att alltid skicka med beställningsnummer så att vi enkelt kan hitta just din beställning.

Ifall det skulle vara så att vi redan har hanterat beställningen så kan vi inte göra så mycket åt det och det går inte att avbryta eller ändra. Du måste då vänta tills varorna kommer hem till dig och då kan du välja om du vill ångra ditt köp och returnera dem till oss. Du har alltid 14 dagars ångerrätt och kommer att få pengarna tillbaka om du skickar tillbaka beställningen.

Skicka meddelande via e-post