Byten, returer och reklamation

Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka.

En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar ifall sådana finns. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

Vid retur och byte står du som kund för kostnaden för returfrakten. Vid byte till en annan vara skickar vi den nya beställningen fraktfritt tillbaka till dig (men du måste ändå stå för returkostnaden för ditt första köp).

Vi en retur återbetalas varans pris plus fraktkostnad till dig. Du kan dock endast få fraktkostnaden tillbaka om du returnerar hela ordern. Om du ångrar endast del av order så återbetalas inte fraktkostnaden.

Reklamationer

Är levererad vara felaktig (t ex att vi har skickat fel produkt, att färgen eller modellen är fel eller att den inte motsvarar beskrivning och bilder) eller skadad / inte fungerar kan du reklamera den.

Kontakta oss på Golfprylar.nu via e-post för information om du vill ha mer information om hur du går tillväga för att genomföra en reklamation. Du kontaktar oss via vårt kontaktformulär eller genom vår mailadress info@golfprylar.nu.

Vid godkända reklamationer står vi för returfrakten, om det är så att vi kräver att du returnerar varan för att vi ska kontrollera den. I de flesta fall brukar vi dock godkänna en reklamation med endast hjälp av bilder och beskrivning av felet, vilket inte kräver att du skickar den tillbaka till oss.

Detta är dock vårt val och om vi kräver att du skickar tillbaka varan måste du göra detta för att reklamationen ska kunna godkännas.

Om vi har bett dig att returnera en vara för kontroll så kan vi neka reklamationen, om det är så att det fel som du hävdar inte stämmer eller om du själv har gjort något för att skada produkten.

I detta fall kommer vi inte att återbetala dig för returfrakten utan betrakta ärendet som en vanlig retur. Har du på något vis skadat en vara på så vis att den inte kan säljas igen, så kan vi inte återbetala dig för köpet.

Förfarande vid retur

Kontakta oss via mail för att meddela att du ångrar ditt köp eller om det är något problem med din vara och du t ex vill reklamera den. Vi går då igenom proceduren med dig och hjälper dig med det du behöver göra. Om du ska returnera en vara så bör du märka den med ordernummer.

När du ska returnera en vara skickar du den helt enkelt tillbaka till oss. Returadressen står här nedan. Du betalar som sagt själv för returfrakten om du ångrar ditt köp.

Du ansvarar även för att returen kommer fram till oss och att varan inte skadas i transporten. Det är därför normalt rekommenderat att skicka varan med rekommenderat brev eller liknande (som är spårbart) och att du paketerar produkten väl. Om värdet på produkten du har beställt är lågt kan du överväga att skicka den ej spårbart.

Vi skriver alltid ut returadress på våra paket men här har du den igen:

Skicka din retur till:

Uttern & Sorken Webbproduktion
Ängsgatan 11
560 13 Hok

Återbetalning vid kortköp

Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan och godkänt den. Vi sätter då tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa / MasterCard eller på ditt konto om du använt bankbetalning eller PayPal, beroende på vilken betalningsmetod du använde. Vi återbetalar enligt samma betalningssätt som du betalade med.

Det kan ta upp till fem bankdagar innan pengarna kommit in på ditt konto och totalt kan det ta upp till 14 dagar att få sin återbetalning. Behåll ditt kvitto tills du fått tillbaka pengarna igen. Får du inte tillbaka pengarna kan du höra av dig till oss så ska vi kolla vad som kan ha blivit fel.

Vid ånger, godkänd reklamation eller likande där du har valt betalning via faktura så kommer fakturan att makuleras om du inte ännu har betalat den. Du behöver således aldrig betala fakturan i detta fall.

Om det handlar om en reklamation där vi har begärt att få tillbaka den reklamerade varan så ersätter vi även din returfrakt (ifall vi har bett dig att skicka in varan) samt skickar ut en ny produkt utan extra kostnad om du vill ha en sådan. Reklamationen måste då vara godkänd innan några pengar betalas ut.