På green så markerar jag bollen men innan jag lagt tillbaka bollen så råkar jag flytta på markeringsknappen. Får jag då plikt eller vad händer?

Varför man råkar flytta markeringsknappen är egentligen inte det viktiga utan det finns ju många olika situationer där det faktiskt kan hända.
Det viktiga är att det verkligen är en olyckshändelse och inte ett försök till fusk på något vis.
Regel 13.1(d) säger att du kan återplacera bollmarkören alternativ bollen på den platsen markören låg innan du råkade flytta på den utan någon plikt.
Sen är generella tipset att vara försiktig så du inte flyttar markören då det alltid kan leda till diskussioner osv.
Klubbvagga
Handskhållare / Handskhängare
Golfpeggar i plast / Castlepeggar 24 mm (20 st)
Clawtees i plast 20-pack
4-in-1 golfverktyg / Multiverktyg
Bollhåv teleskop / Ball Retriever 3,8 meter
3-pack Plastpeggar Ölflaska / Ölpeggar - Mörkbruna
Puttkopp i plast med flagga
Brushtees 3 st
Golfbollsupplockare till putter 





































