Varukorgen

Varukorgen är tom

Visa undermenyn (klicka)

Dölj undermenyn (klicka)

Vår Facebook

Varukorg / Kassa

Välkommen till varukorgen / kassan.

För att genomföra köpet fyller du först i din adress genom att klicka på knappen "Lägg till / ändra leveransadress". Nästa steg är att välja betalningssätt, vilket du gör nedan under listan med dina varor. När du är klar trycker du på den gröna knappen i nedre högra hörnet. Glöm inte att godkänna villkoren genom att kryssa i rutan. Följ sedan instruktionerna och genomför köpet via ditt betalsätt.

Produkt Antal / Ändra Moms Summa
 
Totalt produktpris
Har du en presentkod? Fyll i den här!
Ingen leverans vald
Kassa steg 2

Välj leveranssätt:

 

 
Total kostnad:
0 kr
0 kr
Noteringar och speciella önskemål

Villkor

Här kommer våra allmänna köpvillkor.

1. Allmänt

Golfprylar.nu och dess webbshop drivs av Uttern & Sorken Webbproduktion HB (organisationsnummer 969736-5774). I resten av villkoren benämns företaget "Golfprylar.nu" eller "vi" och du som kund benämns "kunden" eller "du". Fler företagsuppgifter och kontaktuppgifter finns under Om Golfprylar.nu.

Villkoren gäller vid köp från Golfrylar.nu och webbshoppen. När du gör ett köp ingår du avtal med Uttern & Sorken Webbproduktion enligt dessa villkor.

Allmänna köpvillkor

För att kunna handla hos oss måste du vara 18 år eller äldre. Som säljare förbehåller vi oss rätten att neka en kund att göra ett köp i enskilda fall, om vi känner att detta behövs. Det kan i så fall t ex bero på att kunden har angivit felaktiga uppgifter, vid ovanligt många reklamationer eller ånger, om vi misstänker bedrägeri eller liknande.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av produkter och att det kan bli fel i lagersaldo, vilket gör att vi inte kan skicka ut en order (i dessa fall återbetalas givetvis kunden). Vi reserverar oss också för eventuella felskrivningar och fel i t ex produktbeskrivning eller specifikationer. Golfprylar.nu kan när som helst uppdateras och texter och information kan ändras utan förvarning.

Alla produktbilder ska ses som illustrationer och exempel av produkter och det kan tänkas att varans exakta utseende eller funktion skiljer sig på något sätt från dessa bilder. Då olika skärmar / monitorer har olika färgåtergivning kan det tänkas att färgen på en produkt inte är exakt så som du upplever den på din skärm, vilket är utom vår kontroll.

När du genomför ett köp måste du godkänna villkoren och du förbinder dig då att följa dessa villkor och godkänner villkoren i sin helhet tillsammans med vår Integritetspolicy som behandlar hur vi hanterar personuppgifter. Vi följer de europeiska direktiven i GDPR gällande hantering av personuppgifter i den utsträckning dessa rör oss.

Betalsätt

Kortbetalning

Du kan betala med betalkort / kreditkort så som Visa och Mastercard. Våra kortbetalningar sköts inte av oss själva, utan av vår samarbetspartner Payson, vilket är en professionell betaltjänst. Det gör att betalningen är enkel och går snabbt och att du som kund har en extra trygghet. Payson erbjuder möjligheter att t ex spara kortinformation så att du kan genomföra dina köp snabbare efter första försöket. Payson har sina egna villkor som du kan läsa på deras webbsida.

Bankbetalning

Payson erbjuder även bankbetalning vilket fungerar så att du betalar via din Internetbank. Du kan logga in och genomföra betalningen direkt via din bank, vilket funkar lika bra som kortbetalning. Du loggar normalt in med bankdosa eller Bank-ID. All data hanteras på Paysons säkra sida med kryptering och skydd för din information.

PayPal

Betala snabbt och säkert genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. PayPal har t ex extra trygghet genom deras system för att säkra att kunden har fått sin beställning. För mer information gå till www.paypal.se.

Faktura

Du som köper via företag kan få betala via faktura, alternativt om du är en privatperson som vill lägga en ovanligt stor beställning. Istället för att beställa via webbsidan ska du då helt enkelt lägga din beställning via e-post. Kontakta oss för att göra på detta vis. Vi fixar din order manuellt och du får sedan normalt en faktura i PDF-format via mail. Ifall du hellre vill ha en pappersfaktura kan vi skicka en sådan (mot avgift på 19 kr exkl moms).

Ifall betalning uteblir tillkommer en påminnelsesavgift på 50 kr och sedan dröjsmålsränta på 25% som löper från förfallodatum tills fakturan är betald. Det kan även bli aktuellt att skicka vidare fodran till inkasso och senare även till Kronofogdemyndigheten. Skulder som hamnar hos Kronofogden leder till betalningsanmärkningar, vilket är värt att veta.

Leveranser

Vi levererar för närvarande endast inom Sverige.

Leveranstid

Leveranstiden är vanligtvis 2-3 arbetsdagar. Vi skickar i de flesta fall beställningar senast nästkommande vardag. Helger och röda dagar räknas ej in. Fördröjningar i leveransen kan sedan ibland uppstå beroende på postgången, vilket är utom vår kontroll. Har man inte fått sin beställning inom fem vardagar bör man dock kontakta oss, så ska vi försöka se vad som har hänt med den.

Varor som inte finns i lager kan inte beställas, men det går att lägga till sin e-postadress till en lista för att få ett meddelande när varan åter finns i lager.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden beror på vad du beställer och storleken / vikten på ditt paket. Därför kan du inte se vad frakten kostar totalt förrän du har lagt till alla varor som du ska ha. Du ser din totala fraktkostnad i varukorgen när du har lagt till alla dina varor och ska checka ut.

Ifall du beställer några få saker kan dessa skickas i vårt minsta vadderade brev och då blir kostnaden lägre än ifall det krävs ett större paket. Vi försöker dock alltid hålla fraktkostnaden nere. Vår lägsta fraktkostnad är för närvarande 19 kr och vår högsta kostnad 99 kr. Om du beställer många eller stora saker kan du alltså ändå aldrig komma över 99 kr i fraktkostnad.

Leveranssätt

Varan skickas i ett paket anpassat till storleken på din beställning. Det kan vara ett vadderat brev eller ett litet paket beroende på vad du har köpt. Oftast kommer paketet direkt i brevlådan men det kan tänkas att det är för stort och då hämtas det istället ut vid närmsta utlämningsställe.

För både vadderade brev / små försändelser och större försändelser använder vi i de flesta fall Postnord men ibland kan det vid ovanligt stora försändelser bli Schenker eller DHL. Dessa paket hämtar du ut vid närmaste utlämningsställe, vilket du blir meddelad om när aviseringen kommer. Du måste lämna ditt mobilnummer för att kunna få en SMS-avisering.

Ej uthämtade paket kan debiteras med en avgift på 200 kr, för att täcka våra administrativa kostnader och fraktkostnader. Ett ej uthämtat paket kan ej reklameras och omfattas ej av ångerrätten.

Byten och Returer

Du har full bytes- och returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar ifall sådana finns. Returnera ej varor genom att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.

Vid retur och byte står du som kund för kostnaden för returfrakten. Vid byte till en annan vara skickar vi beställningen fraktfritt tillbaka till dig. Vi en retur återbetalas varans pris plus fraktkostnad till dig. Du kan dock endast få fraktkostnaden tillbaka om du returnerar hela ordern. Om du ångrar endast del av order så återbetalas inte fraktkostnaden.

Reklamationer

Är levererad vara felaktig (t ex att vi har skickat fel produkt, att färgen eller modellen är fel eller att den inte motsvarar beskrivning och bilder) eller skadad / inte fungerar kan du reklamera den. Kontakta oss på Golfprylar.nu via e-post för information om hur du går tillväga för att genomföra en reklamation. Du kontaktar oss via vårt kontaktformulär eller genom vår mailadress info@golfprylar.nu.

Vid godkända reklamationer står vi för returfrakten, om det är så att vi kräver att du returerar varan för att vi ska kontrollera den. I de flesta fall brukar vi dock godkänna en reklamation med endast hjälp av bilder och beskrivning av felet, vilket inte kräver att du skickar den tillbaka till oss. Detta är dock vårt val och om vi kräver att du skickar tillbaka varan måste du göra detta för att reklamationen ska kunna godkännas.

Om vi har bett dig att returnera en vara för kontroll så kan vi neka reklamationen, om det är så att det fel som du hävdar inte stämmer eller om du själv har gjort något för att skada produkten. I detta fall kommer vi inte att återbetala dig för returfrakten utan betrakta ärendet som en vanlig retur. Har du på något vis skadat en vara på så vis att den inte kan säljas igen, så kan vi inte återbetala dig för köpet.

Förfarande vid retur

Kontakta oss via mail för att meddela att du ångrar ditt köp eller om det är något problem med din vara och du t ex vill reklamera den. Vi går då igenom proceduren med dig och hjälper dig med det du behöver göra. Om du ska returnera en vara så bör du märka den med ordernummer.

När du ska returnera en vara skickar du den helt enkelt tillbaka till oss. Returadressen står här nedan. Du betalar som sagt själv för returfrakten om du ångrar ditt köp. Du ansvarar även för att returen kommer fram till oss och att varan inte skadas i transporten. Det är därför normalt rekommenderat att skicka varan med rekommenderat brev eller liknande (som är spårbart) och att du paketerar produkten väl. Om värdet på produkten du har beställt är lågt kan du överväga att skicka den ej spårbart. Vi skriver alltid ut returadress på våra paket men här har du den igen:

Skicka din retur till:

Uttern & Sorken Webbproduktion
Ängsgatan 11
560 13 Hok

Återbetalning vid kortköp

Återbetalning sker när vi tagit emot den returnerade varan och godkänt den. Vi sätter då tillbaka det aktuella beloppet på ditt Visa / MasterCard eller på ditt konto om du använt bankbetalning eller PayPal, beroende på vilken betalningsmetod du använde. Vi återbetalar enligt samma betalningssätt som du betalade med. Det kan ta upp till fem bankdagar innan pengarna kommit in på ditt konto och totalt kan det ta upp till 14 dagar att få sin återbetalning. Behåll ditt kvitto tills du fått tillbaka pengarna igen. Får du inte tillbaka pengarna kan du höra av dig till oss så ska vi kolla vad som kan ha blivit fel.

Om det handlar om en reklamation där vi har begärt att få tillbaka den reklamerade varan så ersätter vi även din returfrakt (ifall vi har bett dig att skicka in varan) samt skickar ut en ny produkt utan extra kostnad om du vill ha en sådan. Reklamationen måste då vara godkänd innan några pengar betalas ut.

Köpvillkor

Orderbekräftelse

När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mejl. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-postadress. Tillsammans med din leverans får du ett kvitto (detta fungerar även som garantibevis).

Paket som inte hämtas ut

Har du fått ett paket levererat till ett utlämningsställe, som du inte hämtat ut såskickas det tillbaka till oss efter 14 dagar. Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta från Posten / Schenker / DHL etc, förbehåller sig Uttern & Sorken Webbproduktion via Golfprylar.nu rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (fn 200 SEK). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten och kan ej reklameras.

Kvittot som medföljer paketet är ditt garantibevis. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Presentkoder / Rabattkoder

Om du använder en rabattkod är den sedan förbrukad. Varje person kan bara använda en rabattkod en gång. Du kan tyvärr inte få tillbaka en rabattkod om du sedan ångrar ett köp. Du kan möjligen få tillbaka en rabattkod om du genomför en godkänd reklamation, men måste då kontakta oss speciellt om detta.

Om det uppstår ett problem med en order kan vi erbjuda dig en rabattkod som kan användas på nästa köp hos oss, som kompensation. Du kan då välja att godta denna kompensation eller ej. Om du godkänner att ta emot en rabattkod som kompensation så betyder det att du avsäger dig alla andra krav på kompensation utöver detta och ärendet anses vara löst.

Personuppgifter

De personuppgifter som du lämnar vid beställning (namn, adress, telefonnummer, mailadress och IP-adress som användes vid beställningstillfälle) används och sparas så att vi kan skicka ut din beställning. Uppgifterna sparas sammankopplade till varje order. Vi har för närvarande inte något kundregister och det går inte att skapa en kundprofil eller liknande. Uppgifterna skyddas enligt personuppgiftslagen (PUL) och GDPR och lämnas aldrig ut till tredje part. Dina uppgifter används endast för att skicka ut beställningar, för kontroll av gamla orders och för våra kundkontakter.

Alla kunder kan få mailutskick (nyhetsbrev alternativt erbjudanden från Golfshoppen osv) från Golfprylar.nu till den mailadress som de har lagt till vid beställning. Du har alltid möjlighet att avregistrera dig från att få mailutskick genom att kontakta oss och säga att du ej vill mottaga fler utskick. Dessa mailutskick kommer endast från Golfprylar.nu och vi delar aldrig din mailadress med andra företag.

Vi tycker att våra besökares och kunders integritet är viktiga och gör vad vi kan för att skydda de personuppgifter som vi hanterar. Vi har en integritetspolicy där vi beskriver hur vi hanterar dina personuppgifter och hur du själv kan påverka vad vi samlar in eller be om att få information borttagen. Vi följer senaste lagstiftningen och har som mål att alltid värna om besökarnas personuppgifter. Läs vår Integritetsskyddspolicy här.

Övrigt

Vi följer Konsumentverkets regler för e-handel och returer. Man måste vara över 18 år för att handla av oss. Alla priser är inkl. Moms. Vi reserverar oss för att varor kan vara slut samt för möjliga fel i priser och texter. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten.

Påbörja utcheckning i kassan